Sabtu, 27 Februari 2010

Bicara tentang CINTA



Bercakap mengenai cinta..kebanyakan orang di fikirannya pasti akan terlintas dengan cinta sesama lelaki dan perempuan..Ya ke?Adakah entri saya pada kali ini berkisar mengenai cinta itu juga..em..malu untuk meluahkanya tapi susah jugak bila dipendam..hehehe..Kadang2 orang sempit menilai kata cinta ini..kadang2 cinta sesama lelaki dan perempuan tiada batasan sehinggakan kita selalu terdengar di paparan berita dan akhbar mengenai cinta terlarang ini sehingga melahirkan anak di luar nikah bahkan diseksa si anak yang xberdosa.Astaghfirullah!Moga kita semua dijauhkan dengan cinta buta ini..

Cinta?Sukar untuk digambarkan..sukar untuk ditafsirkan..ya benar!saya telah jatuh cinta!Cinta ni sangat luar biasa..saya tidak pernah menemuinya..Namun saya sedar dia juga mencintai saya..Cinta saya bukan bertepuk sebelah tangan..saya bahagia kerana dapat mencintainya..alhamdulillah..moga Cinta ini kekal selamanya..moga cinta ini akan terus mekar dan subur menyahut seruanNya sampaikan walau satu ayat..Cinta ini xkan padam..moga saya terus haus dengan cintanya..Cinta ini membuatkan hamasah saya terus membakar...yaAllah..izinkan saya mencintainya..izinkan saya menemuinya..izinkan saya berbakti untuk agama ini..izinkan saya untuk mengabdikan diri..

~sanah helwah ya Rasulullah~SOLLU 'ALA NABI!!!






Alhamdulillah..moga Allah membenarkan cinta ini..ya Rasulullah..Engkaulah qudwah hasanah sepanjang zaman..Engkaulah bapa!engkaulah suami,Engkaulah ketua.engkaulah sahabat..engkaulah ikutan yang terbaik!.Terima kasih atas cinta ini!!!moga aku tidak hanyut dengan cinta yang murah..YaAllah,jagalah hati ini!!!

4 komentar:

  1. k.maye,sama la entry terbaru kita punya tajuk.isi pun sama!memang kita sehati sejiwa la :)

    BalasHapus
  2. hehe (tukang gelak je)
    Cintakn Allah dan RasulNya..
    moga ketemu di syurga..
    Amin..

    BalasHapus
  3. Kak maye, tulisan akak buat hati ana tersentuh. Ana rindu cinta mcm ni.. Risaunya, kalau2 cabaran2 dan penipuan2 di sekeliling kita buat ana tersalah pilih cinta... Apa cinta yang ana pernah pilih selama ni pun ana tak pasti... Walhal ana tahu hanya cinta mcm ni yang ana perlu cari...

    *dari hati: Sila doakan ana kak...

    BalasHapus
  4. maye..lama tak dengar khabar..hope sentiasa sehat..penulisan yang menyentuhkan hati..moga kita sama2 terus bsemanagat dalam jalan dakwah..amin..salam juang dari sahabatmu

    BalasHapus