Sabtu, 21 Maret 2009

bumi kinanah bumi anbiya'

Bumi kinanah jua akhirnya persinggahanku...

Alhamdulillah..ini yang mampu ku lafazkan...akhirnya sampai jua aku di sini..siapa yang menduga...benarlah percaturan Allah yang Maha Hebat...Terima kasih ya Allah...aku masih ingat lagi tanggal 9.9.2008,tarikh keramat yang sangat bermakna dan berharga dan akan terus disemat dalam dada kerana harapanku terlalu besar...kerana Allah dan RasulNya...ku berharap kepulanganku berbekalkan ijazah dan risalah Lillah...Terima kasih pada semua...kehidupan di sini mengajar aku erti tabah sabar...aku mohon tarbiyyah terus dari Allah!!!
Hari pertama di bumi anbiya' akan ku semat utuh dalam sanubari..kehidupan yang panjang yang penuh onak dan duri...Benarlah kejayaan dan kecemerlangan itu susah diraih melainkan dengan usaha yana yang tak jemu disertai doa yang tak pernah henti..jua tawakkal yang indahnya kerana redho atas segala ketentuannya...
Pertamanya..susah untuk aku menerima perjalanan hidupku disini,namun Allah jualah sebagai tempat pergantungan dan pengharapan.Alhamdulillah,itu yang ku mampu lafazkan dan lahirkan..sesungguhnya tiada yang berharga melainkan berletih dan berkerah tenaga untuk Allah dan RasulNYA..
Alhamdulillah,aku cuba untuk menggunakan sebaiknya masa yang ada dan memanfaatkan waktu yang dikurniakan untukku dan semua..
سيروا على بركة الله

Tidak ada komentar:

Posting Komentar